شقاق در کودکان

درمان بیماریهای نشیمنگاه

عمل جراحی بواسیر چه معایبی دارد؟

معایب جراحی بواسیر با نظارت پزشک قابل رفع هستند و جای نگرانی ندارند فقط باید بعد از جراحی تمامی موارد مشکوک را زیرنظر داشته باشید و آنها را به پزشک معالج خود گزارش دهید. روش درمانی جراحی بواسیر یک روش درمانی متداول و امن است. با این حال، هر جراحی دارای برخی عوارض و معایب است که در این مورد می توان به موارد زیر اشاره کرد. خونریزی عفونت واکنش به بیهوشی ممکن است بعد از عمل به خاطر تورم یا اسپاسم عضلانی دچار مشکل شوید. اگر عضله یا اسفنکتر مقعدی شما در حین جراحی آسیب دیده باشد، ممکن است بی اختیاری مدفوع داشته باشید و نتوانید گاز معده و مدفوع خودتان را کنترل کنید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 24 بهمن 1397ساعت 23:54  توسط سهیل 

هموروئید یا سرطان/اگر نمی دانید حتما بخوانید

ديدن خون هنگام دفع مي‌تواند هر كسي را نگران كند و اگر اين خونريزي با درد، سوزش يا حتي دشواري در نشستن همراه شود، حتي نگران‌كننده‌تر هم به‌نظر مي‌رسد. هموروئيد يا بواسير يكي از آزاردهنده‌ترين و شايع‌ترين بيماري‌هاي نشيمنگاه محسوب مي‌شود، طوري كه حدود نيمي از افراد تا 50سالگي حداقل يك‌بار عوارض آن را تجربه مي‌كنند. در اين بيماري، عروق انتهايي مقعد و روده بزرگ متورم شده و باعث درد، خارش و گاهي خونريزي مي‌شود. 

اگرچه هموروئيد مي‌تواند دردناك باشد اما معمولا خطرناك نيست. با اين حال بسياري از مبتلايان با عود علائم‌شان پس از درمان نگران مي‌شوند كه مبادا هموروئيدشان تبديل به سرطان مقعد يا روده بزرگ شده باشد. اما آيا واقعا چنين خطري وجود دارد؟! دكتر امير كشوري، جراح كولون و ركتوم و دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران شما را در اين زمينه راهنمايي مي‌كند. 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 24 بهمن 1397ساعت 23:41  توسط سهیل 

آیا هر سوزشی بواسیر است؟

چگونه بواسیر را تشخیص دهیم – چگونه هموروئید را تشخیص دهیم: روش های تشخیص بواسیر در هر مرحله ای که باشد، با کمک معاینه چشمی و فیزیکی و اگر نیاز باشد آنوسکوپی، یعنی مشاهده درون مقعد با دستگاه ویژه، انجام می شود. در صورتی که بیمار درد داشته باشد و التهاب بیرونی در مقعد ایجاد شده باشد، بواسیر خارجی است و اگر لخته هایی در کنار بالشتک های ایجاد شده وجود داشته باشد،

بواسیر ترومبوزه یا لخته ای تشخیص داده می شود. البته باید سایر بیماریهای نشیمنگاه مثل شقاق یا آبسه با معاینه دقیق رد شوند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:52  توسط سهیل 

علت بواسیر چیست؟

بواسیر چیست؟ یا خیلی ها می پرسند علت بواسیر چیست؟ بواسیر یا همان هموروئید در پایین ترین ناحیه راست روده و انسداد رگ ها ظاهر شده و باعث متورم شدن آن ناحیه می شود. گاهی دیواره این رگ های خونی به حدی نازک می شوند که سیاهرگ ها از بین می روند و باعث تحریک پذیر بودن دیواره رگهای خونی می شوند، به ویژه هنگامی که شما باد و گاز معده را خالی می کنید. در واقع بواسیر را می توان نوعی تورم دانست.

بواسیرها یکی از شایع ترین علت های خونریزی رکتوم هستند. بعد از دانستن اینکه بواسیر چیست؟ باید بدانید که آنها به ندرت خطرناک هستند و معمولا در عرض چند هفته از بین می روند، اما شما باید در این مدت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از جدی نبودن این شرایط مطمئن شوید. در صورت جدی بودن بواسیر، پزشک می تواند بواسیر دردناک را به صورت کامل درمان کند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:50  توسط سهیل 

علائم بواسیر داخلی چیست؟

علائم بواسیر در حالت کلی مواردی مشخص هستند اما فهمیدن درست این علائم کمی کار را سخت می کند. بواسیر همیشه با علائم همراه نیست و ممکن است بدون اینکه متوجه شوید به بواسیر مبتلا شوید. اما معمولا علائم بواسیر با موارد زیر شناخته می شود.

  • احساس درد، ناراحتی و خارش در اطراف مقعد
  • مشاهده خون در مدفوع در کاسه توالت یا دیدن خون در لباس
  • مشاهده برآمدگی های مرطوب به رنگ بنفش یا آبی در اطراف لبه های رکتوم
+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:47  توسط سهیل 

عمل جراحی بواسیر, هزینه جراحی بواسیر

عمل جراحی بواسیرهزینه جراحی بواسیرعمل جراحی بواسیر چگونه استعوارض جراحی بواسیر یا هموروئید همه این ها را اینجا با هم بررسی می کنیم.  عمل جراحی بواسیر راهی مطمئن و تمام کننده برای خلاص شدن از درد و ناراحتی بواسیر است. در برخی افراد، دیگر روش های رعایت یک رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی و استفاده از داروهای بدون نسخه، برای درمان بواسیر کافی نیستند. بواسیر و هموروئید آنها به مرحله ای رسیده که دیگر با این روش ها التیام نمی یابد و نیاز به روش های پزشکی دارند.

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:45  توسط سهیل 

درمان بواسیر با لیزر چیست؟

این روزها خیلی ها به دنبال درمان قطعی بواسیر می گردند تعداد کسانی که در اینترنت درمان بواسیر با لیزر را جستجو می کنند کم نیستند اما سوال اینجاست کدام روش درمانی برگشت پذیری کمتری دارد قطعی است و از همه مهم تر دوره درمانی کوتاه تری دارد. البته تشخیص همه این ها با پزشک متخصص بواسیر است.

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:42  توسط سهیل 

بواسیر چیست و چرا باید جدی بگیریم؟

بواسیر یا همان هموروئید به رگ های برجسته و متورم شده عروق در قسمت پایین مقعد گفته می شود که براثر حرکت روده و فشار شدید بر روی این رگ ها مثلا در دوران بارداری ایجاد می شود. این بیماری رایج ترین بیماری نشیمنگاهی در انسان هاست، که تقریبا نیمی از افراد بالای پنجاه سال به آن مبتلا می شوند. اگر به هر دلیلی به سیاهرگ های مقعدی پایین راست روده فشار زیادی وارد شود، این سیاهرگها دچار التهاب شده و بیماری بواسیر به وجود می آید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:39  توسط سهیل 

درباره هزینه های درمان بواسیر با لیزر

یکی از سوالات بیماران درباره قیمت درمان بواسیر با لیزر یا هزینه های آن هست. ما در مرکز تخصصی درمان با لیزر جم ابتدا سعی داشتیم تا قیمت ها و هزینه مشخصی را برای درمان بواسیر با لیزر یا جراحی بواسیر اعلام کنیم منتها از آنجایی که نوع بیماری و شدت بیماری بواسیر در بیماران مختلف است و برخی از هزینه های دیگر قابل پیش بینی نیست و ممکن است ارزان تر از قیمت اعلام شده یا بیشتر شود لذا نصمیم بر آن گرفتیم که پس از مشاوره و ویزیت بیمار عزیز اعلام هزینه کنیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:35  توسط سهیل 

معایب و عوارض درمان با لیزر

در روش عمل بواسیر با لیزر معایب مشخصی بیان نشده و احتمال برگشت بیماری خیلی کم است، به صورتی که فقط در یک درصد بیماران این مورد گزارش شده است. خونریزی های بعد از عمل نیز ده روزه از بین می روند و جای هیچ نگرانی نیست.

ناتوانی دفع مدفوع نیز عارضه نادری در این عمل است و بیمارهای کمی بودند که بعد از عمل جراحی با لیزر از ناتوانی دفع ادرار یا کنترل گاز معده شکایت کرده باشند. بعد از عمل عفونت هم پیش نمی آید، پس نیازی به آنتی بیوتیک نیست.

در کل بیمارانی که با این روش عمل شده اند نیازی به درمان دوباره نداشته اند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:32  توسط سهیل 

درمان خانگی بواسیر

درمان خانگی بواسیر

اولین کار برای درمان خانگی بواسیر این است که ناحیه موردنظر را کاملا تمیز کنید. هر چند که تمیز کردن مقعد کمی با درد همراه است ولی می توانید به آهستگی محل را با یک لیف حمام نرم، آب گرم و صابون ملایم شستشو دهید. برای درمان خانگی بواسیر همچنین می توانید از کرم هیدروکورتیزون، آرام کننده های موضعی مثل لیدوکایین یا بنزوکائین نیز برای این کار استفاده کنید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:29  توسط سهیل 

چه زمانی بیمار بواسیر را باید جراحی کرد؟

اگر بخشی از عضله های مقعدی بیرون بیاید و درد زیادی را متوجه بیمار کند، بواسیر به مرحله حاد رسیده و در این مرحله نیاز به عمل جراحی برای درمان بواسیر است. در این مرحله دیگر روشهای درمانی خانگی و گیاهی نمی توانند درد بواسیر را کمتر کنند باید با روش های جراحی جلوی بواسیر گرفته شود. پس زمانی که بواسیر بزرگ و اذیت کننده شده و با خونریزی های زیاد همراه است بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و نسبت به درمان خود اقدام کنید. راه درمان برای درمان انواع بواسیرها در خدمت شماست و با روشهای مختلفی برواسیر شما را درمان می کند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:27  توسط سهیل 

یکی از بهترین دکتر شقاق در تهران

یکی از بهترین دکتر شقاق در تهران در کلینیک سامان از تشخیص تا درمان و بهبودی کامل شما در کنارتان خواهد بود. دکتر متخصص شقاق می تواند به راحتی مشکل شما را حل کند.

یکی از دغدغه های بیماران پیدا کردن دکتر و پزشک متخصص بیماریهای نشینمگاه است. چرا که اکثر بیماران از صحبت کردن و بیان این بیماری ها و به ویژه بیماری شقاق مقعدی در بین دیگران خجالت می کشند.

به همین خاطر برخی مواقع حاضرند درد زیادی را تحمل می کنند و حرفی از بیماری خود نزنند. اما این چاره کار نیست چون با گذشت زمان شقاق و سایر بیماری های نشمینگاه به حالت مزمن خود می رسند و علائم آن نیز شدیدتر شده و درمان نیز سخت تر می شود.

باید خجالت را کنار بگذارید و به سلامتی خودتان بیشتر اهمیت بدهید.

سعی کنید علائم شقاق را بشناسید و در مراحل ابتدایی آن بدون هیچ خجالت و نگرانی به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. مسلما هر چقدر تشخیص شقاق زودتر اتفاق بیفتد زودتر از دست آن خلاص خواهید شد. در مرحله ابتدایی می توانید با استفاده از درمان گیاهی و یا درمان خانگی بر شقاق خود غلبه کنید.

دکتر متخصص درمان شقاق باید بتواند تشخیص درستی از نوع شقاق بیمار بدهد. با توجه به تشخیص نوع شقاق درمان مناسب با آن را توصیه نماید. چون اگر شقاق به مرحله مزمن خود برسد و بیش از ۶ هفته طول بکشد، بیمار باید درمان های جراحی یا درمان شقاق با لیزر را در برنامه خود قرار بدهد.

متخصص درمان شقاق باید نسبت به تمام درمان های دارویی و جراحی بیماری شقاق آگاهی داشته باشد و با توجه به وضعیت بیمار درمان مناسب را برای بیمار خود تجویز و عمل کند.

تخصص و مهارت و تجربه متخصص در این زمان به او کمک خواهد کرد که عمل جراحی شقاق را به بهترین نحوی انجام دهد و سلامتی را به بیمار خود برگرداند.

پس شما باید در انتخاب بهترین دکتر شقاق به سابقه و تعداد عمل های موفقیت آمیز پزشک چه به صورت دارویی یا چه به صورت جراحی یا لیزر را بررسی کنید و با خیالی آسوده به پیش پزشک بروید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 8 بهمن 1397ساعت 16:24  توسط سهیل 

توالت فرنگی یا توالت ایرانی، در استفاده کدامیک کمتر به بواسیر مبتلا می شویم؟

اگر می خواهید هر چه زودتر از دست بواسیر خلاص شوید، تنها راه آن مراقبت و عمل کردن به همه مواردی است که پزشک برای شما تجویز می کند. زمانی درمان بواسیر تاثیر فوری خواهد داشت که شما به تک تک توصیه های پزشک عمل کنید. بعد از اینکه نوع بواسیر شما تشخیص داده شده راه درمانی مناسب برای آن نیز مشخص خواهد شد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 14 آذر 1397ساعت 18:49  توسط سهیل 

آیا مسکن گیاهی برای درمان بواسیر وجود دارد؟

بواسیر بیماری است که بر روی زنان و مردان تاثیر می گذارد و زمانی ایجاد می شود که رگ های خونی رکتوم و مقعد متورم می شوند، که می تواند به صورت داخلی یا خارجی ایجاد شود. بروز مشکل بواسیر اغلب به دلیل فشار آوردن به خود در زمان دفع می باشد که عموما در افراد مبتلا به یبوست، زنان باردار و سالمندان دیده می شود. شاید بواسیر مشکل خیلی حادی برای افراد نباشد ولی لازم است که حل شود چرا که ممکن است در بلند مدت مشکلاتی ایجاد کند. حال برای اینکه تا زمان رسیدن به پزشک این درد التیام یابد، درمان گیاهی بواسیر می توان به شما کمک کند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 14 آذر 1397ساعت 18:36  توسط سهیل 

خواص سیر ترشی برای فشار خون بالا

ترکیبات گوگردی موجود در سیر وقتی در طی فرآیند هضم قرار می گیرند، گازی تولید می کنند. این گاز وارد خون شده و باعث ایجاد بوی بد در دهان و سیستم تنفسی شخص می شود. یکی از فواید سیر ترشی بودار این است که با وجود اینکه حاوی نرکیبات گوگردی می باشد، اما باعث ایجاد بوی تند سیر در شخص نمی شود. سیر خام را پس از پوست کندن برای ۳۰ دقیقه در معرض هوا قرار می دهند تا خواص درمانی آن فعال شود. در سیر ترشی نیز خواص درمانی سیر به دلیل فرآیندی که دارد تا تهیه می شود، آزاد می گردند.

 

+ نوشته شده در  شنبه 10 آذر 1397ساعت 18:50  توسط سهیل 

برای درمان فوری یبوست چه بخوریم؟

یبوست یک اختلال گوارشی بسیار رایج است که افراد در سنین مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد. یبوست به صورت پزشکی یعنی حرکت روده سه بار یا کمتر در یک هفته ، در یبوست شدید، حرکت روده به یک بار و کمتر در هفته کاهش می یابد.

این اتفاق به علت مشکل در عبور مدفوع است به این دلیل که کولون آب بیشتری از غذا در روده بزرگ جذب کرده و مدفوع بسیار خشک و سخت است و این حالت فرد را به فشار بیش از حد برای خالی کردن مدفوع خیلی سختش مجبور می کند.

+ نوشته شده در  شنبه 10 آذر 1397ساعت 18:39  توسط سهیل 

آیا من بواسیر یا هموروئید دارم؟

بواسیر یا هموروئید چیست؟ بواسیر به عروق موجود در قسمت انتهایی دستگاه گوارشی و مقعد که بالشتکی شکل هستند، گفته می شود. خارج شدن این عروق از حالت طبیعی و تورم و برجستگی آن‌ها به بیماری بواسیر یا هموروئید معروف است. دلیل اصلی تورم عروقی و ایجاد اختلال در روند فعالیت طبیعی آن‌ها، فشار بیش از حدی است که به این عروق در زمان‌های مختلف در طول زندگی یک فرد وارد می شود.

+ نوشته شده در  سه شنبه 6 آذر 1397ساعت 20:51  توسط سهیل 

عمل درمان بواسیر با لیزر چگونه انجام می شود؟

لیزر با عبور یک جریان الکتریکی قوی از طریق لوله‌ای که حاوی چندین گاز است، انجام می‌شود. در این عمل از لیزر دی اکسید کربن (CO۲) استفاده می‌شود. جریان الکتریکی، CO۲ را باردار کرده و باعث می‌شود یک پرتو باریک بی رنگی را تولید کند. به منظور اینکه جراح بتواند این پرتو را ببیند، نوری قرمز به آن اضافه می‌شود. لیزر از طریق عبور از چندین آینه، به ناحیه‌ای میرسد که جراح، در آن مشغول جراحی است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 6 آذر 1397ساعت 20:41  توسط سهیل 

تغذیه مناسب برای پیشگیری از بواسیر (هموروئید)

توصیه ها برای داشتن یک تغذیه مناسب زمانی کارساز است که شما به بواسیر یا همان هموروئید مبتلا نشده باشید. پس از آن تنها کاری که به وسیله دستور غذایی می توانید انجام دهید کنترل بیماری برای عود نکردن آن است. از مسایل بسیار مهم در جلوگیری از ابتلا به بیماریهای نشیمنگاه تغذیه مناسب می باشد. علاوه بر شرایط روحی و فیزیکی عامل مهمی که به شدت سیستم گوارش فرد را تحت تاثیر قرار می دهد تغذیه وی می باشد. در ادامه با انواع موادغذایی که برای سلامت هر فرد ضروری است اشاره خواهیم کرد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 5 آذر 1397ساعت 22:08  توسط سهیل